Tommy Engstrand har gått bort

För ett antal år sedan hamnade jag på samma flyg och stolsrad som Tommy Engstrand.

Ni vet att jag och sport inte är den starkaste kombinationen.

Nu minns jag inte var flyget var på väg.,. Grekland eller Portugal, tror jag.

Han var inte svår att känna igen. Tror de flesta i planet sneglade lite på honom.

En legendar inom sportjournalistiken. En av Lennart Hylands ”pojkar” som sedermera blev kändis på egna ben…både sport och nöjesprogram.

Under de där timmarna i planet slogs jag givetvis av att han blivit äldre.

Men han konverserade artigt och nyfiket de närmaste medpassagerarna.

Han hade glimten i ögat.

Tommy Engstrand fanns med oss länge.

Publicerad av Ronny Fredriksson

friluftsvän, demokrativän. Mot politisk extremism. Mot religiös extremism.

Lämna en kommentar

baraenbildavmig

Ja, en bild och några ord eller så.

Per Lissel

-Skogsfotografen

KolarLottas Blog

Välkommen till min lilla värld.